Hugen blogg

Høyrt så mykje om blogg, – vil prøve!

Steinn Steinarr: Reise uten destinasjon

 

Barn

Jeg var et lite barn
og jeg lekte meg på stranden.
To mørkkledde menn
gikk forbi meg
og hilste:
God dag, lille barn,
god dag!

Jeg var et lite barn
og jeg lekte meg på stranden.
To lysblonde piker
gikk forbi meg
og hvisket:
Kom med oss, unge mann,
kom med oss!

Jeg var et lite barn
og jeg lekte meg på stranden.
To leende barn
gikk forbi meg
og ropte:
God kveld, gamle mann,
god kveld!

—–

Fleire dikt av Steinn Steinarr på: http://www.hugen.no/hylle/hylle164.htm

september 12, 2008 - Posted by | Uncategorized

Ingen kommentarar enno.

Legg att eit svar

